Podany adres e-mail nie jest powiązany
z żadnym zapytaniem.
Powiedz jak możemy Ci pomóc

UltraGraf - Strony WWW Końskie

Wiadomość została wysłana

Trzymaj rękę na pulsie! Wykonawca
niedługo
powinien się z Tobą
skontaktować.

Wiadomość do:

Elementy sprzedażowej strony internetowej zwiększające liczbę klientów

Autor: UltraGraf, publikacja: 2021-09-29

Witryna internetowa umieszczona pod firmową domeną stanowi swoistego rodzaju wizytówkę organizacji. W obecnych czasach posiadanie własnej strony internetowej to konieczność. Idąc tym tropem, wiele firm tworzy swoją witrynę tylko po to, „aby była”. Często więc wynikiem powyższej „kalkulacji” jest gniot, którego ani klienci, ani najpopularniejsza wyszukiwarka treści w Internecie (Google) nie uznaje za wartościowe źródło informacji.

UltraGraf – UX

Sceptyczne podejście do zakładania strony firmowej

Na postawę przedsiębiorców względem ich firmowej strony internetowej składa się wiele czynników. Często są to względy ekonomiczne. Wyłożenie z kasy kilku tysięcy złotych na usługę, która nie wniesie, w oczach zleceniodawcy, zbyt wiele do jego biznesu jest bezzasadne. Czasem są to też względy bardziej prozaiczne, takie jak poświęcenie czasu na odpowiednie przygotowanie treści, zdjęć i innych elementów niezbędnych do stworzenia profesjonalnej strony internetowej. Najgorszym z czynników hamujących firmy przed pokazaniem się w Internecie jest ich pycha. Wiele razy słyszymy, że strona internetowa jest niepotrzebna, bo liczba klientów jest zadowalająca. Jest to bardzo mylące postrzeganie.

W czasie, w którym firma zalega z wprowadzeniem swojej oferty do globalnej sieci, konkurencja robi to prężnie i przekonuje do siebie nowych odbiorców. Łańcuchy relacji i kontaktów zostają trwale przerwane, kiedy okazuje się, że inny dostawca potrafi dostarczyć podobny produkt, ale w lepszej cenie, kontakt z nim jest lepszy, a dodatkowo zbiera same pozytywne opinie o swojej działalności.

Strona sprzedażowa – co powinna zawierać, a czego nie?

Odpowiedzią na stale rosnące wymagania rynku co do jakości i komunikacji jest dobrze zaprojektowana i wykonana firmowa strona internetowa:

  1. Aby firmowa witryna WWW spełniała swoje zadania, musi być uzbrojona w szereg modułów i rozwiązań informatycznych. Strony wykonywane przez amatorów i domorosłych informatyków od dawna są piętnowane zarówno przez Google, jak i rynek odbiorców.
  2. Niedbała grafika, błędy w tekście, zła optymalizacja kodu, brak podpiętej analityki i źle skrojony design potrafi wręcz wywołać skutek odwrotny do zamierzonego. Strona nie dość, że nie spełnia swojej funkcji, to wręcz przeciwnie – odstrasza i przynosi szkody organizacji.
  3. Od około 2015 roku zarysował się schemat tworzenia stron internetowych opartych o nowe nauki zwane UX lub UI (z ang. User eXperience i User Interface). UX/UI jest to dziedzina designu projektów dla Internetu, która opiera się o badania psychologiczne, eye-catchingowe, behawioralne, analityczne i inne, dzięki którym kształt nowoczesnej witryny jest wypadkową najlepszych praktyk z tych dziedzin.

    Idąc za definicją UX z Wikipedii, UX, czyli: „Projektowanie user experience (ang. user experience design) to projektowanie produktów interaktywnych ze szczególnym zwróceniem uwagi na to, aby interakcja z nimi dostarczała użytkownikom pozytywnych doświadczeń. Produkt powinien: prezentować się w sposób atrakcyjny dla użytkownika, być funkcjonalny, ergonomiczny, użyteczny, korzystanie z niego powinno sprawiać przyjemność i dawać satysfakcję”. Źródło: Wikipedia.
  4. Właściwie zaprojektowany i przemyślany design strony stanowi o jej finalnym sukcesie. Należy tak dopasować rozwiązania na stronie, aby odpowiadały na potrzeby odbiorcy. Menu, banner informacyjny i główny element odpowiadający za konwersję muszą być umieszczone możliwie wysoko w zakresie onfold.
  5. Należy rozważyć pierwszą widoczną dla użytkownika fałdę strony jako koncepcję, a nie jednostkę miary.
  6. Przeciętnie każdy z użytkowników strony decyduje o jej przydatności lub nie w przeciągu milisekund. Obecnie standardowym czasem reakcji jest 3000 milisekund. Właśnie tylko i aż tyle uwagi generują pierwsze wrażenie z odwiedzania strony internetowej. Jeżeli wygląd, opis, grafika nie odpowiada na zadane zapytanie odwiedzającego, opuszcza on stronę bez słowa komentarza.

Dobra strona sprzedażowa

Biorąc pod uwagę powyższe, koniecznością jest zbudowanie interfejsu na podstawie dokładnych analiz potrzeb i przyjaznych rozwiązań dla użytkownika końcowego. Aby strona internetowa w pełni wykorzystywała swój potencjał sprzedażowy, należy przede wszystkim skupić się na jej wyglądzie i zbudowaniu przestrzeni przyjaznej użytkownikowi. Dostęp do najważniejszych elementów musi być niezakłócony i odpowiadać potrzebom odwiedzającego.

Więcej informacji, jak zbudować rentowną stronę internetową, przekażemy w dalszych artykułach.

Strony internetowe - komu zlecić?

Poniżej przedstawiamy ranking 18 452 Specjalistów od Stron Internetowych najlepszych w 2024 roku w poszczególnych miastach powiatowych:

Więcej poradników o stronach internetowych